Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-09, 13:27   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synger man for maten?

Etter å ha lest tråden "synger dere for maten", så tenkte jeg litt på hvorfor man synger for maten i barnehagen.

Hjemme har vi problemer med å få ungene til å avslutte leken og komme til bordet når maten er klar. Derfor har vi nå i en ukes tid sunget for maten. "Nå skal vi synge" har vist seg å være et ekstremt effektivt utsagn for å få mine små til å sette seg ned.

Vi er definitivt en ikke-kristen familie, og jeg må innrømme at utvalget av matsanger ikke er det største. Er det noen som kan hjelpe meg å komme på sanger/regler vi kan synge?

Foreløpig har vi variert mellom følgende:
Ormen Lange (knertens favoritt)
Ole Brum
Kua mi
Gutter og jenter sitter og venter (men her må jeg innrømme at jeg mangler litt av teksten)