Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-09, 09:55   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Det er forskjell på å shoppe og å handle/kjøpe, synes jeg. (Hvis man nå skal henge seg opp i språkbruken, og det skal man jo gjerne. ) Å "shoppe rundt" betyr å lete hos mange ulike tilbydere før man bestemmer seg, og jeg bruker ikke "shoppe" om det å gå i én bestemt butikk og kjøpe det man har lyst på der, mer om "butikk-til-butikk"-vandring, der vandringen og "kikkingen" er en ganske stor del av poenget, ikke nødvendigvis listen i lommen/hodet over ting man trenger. Jeg antar jo det er det de fleste mener når de sier at de har shopping som hobby eller at synes det er morsomt å shoppe også.

Jeg synes ikke "shopping" er nedlatende eller at det nødvendigvis bare dekker det kvinner driver med, men jeg kjenner langt flere kvinner enn menn som liker å gå i den ene butikken etter den andre. I alle fall hvis det er klesbutikker det er snakk om. Og i alle fall sammen med noen andre.