Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Jeg er strålende glad og lettet i dag, og kan leve med et noe svekket SV selv om jeg synes valgresultatet var triste greier for SV sin del. Jeg merker at det er mye viktigere for meg at det ble et rød(grønt) flertall enn at SV ble store.
Samtidig synes jeg at det er trist at Sponheim forsvinner. Jeg har aldri hatt så stor respekt for den mannen som etter dette valget. Jeg mener at han gjorde det riktige, uansett hva valgresultatet viser. Han holdt Frp unna makten. (Og jeg kan fortsette å bo i Norge. :navlebeskuende: )
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Han "lånte" penger av stiftelsen hans mor opprettet, og brukte pengene til å betale private regninger. Videre er han en bakstreversk slask med elendige holdninger til likestilling.
Ja, for ikke snakke om svart arbeidskraft i form av tsjekkiske arbeidere. Og Vendela. Når det gjelder arvtager etter Sponheim så sies det vel at det bør inn en fra Stortinget, og da er det vel ikke så mange å ta av antar jeg, sånn utenom Trine Skei Grande.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg synes valgkampen i år har vært ganske uinteressant på mange måter. Jeg savner gammeldagse valgsendinger hvor politikere kan få lov å fullføre det de skal si og hvor ikke munnhuggeri blir målet for enhver debatt.
Jeg synes valgkampen i år har vært veldig veldig mye bedre enn de tidligere år i form av ro og fullføring av setninger. Mulig jeg er påvirket av å ha fulgt valgkampen på NRK og ikke TV2?