Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Men jeg må si at etter denne perioden så kunne jeg virkelig ha tenkt meg en H+V-regjering for å få fart på industrien her i landet altså. Jeg er rett og slett litt bekymret over at alle i Norge skal være pensjonister, uføretrygdet, langtidssykmeldt og resten skal jobbe i helsevesenet for å passe disse menneskene. Hva skal vi leve av?
Industrien er så sin sak. De som prøver å starte kompetansebedrifter en annen. Ja, oljen tar slutt, men Norge har en helt utrolig mengde kompetanse innenfor både olje og fornybar energi. Kompetanse som kan globaliseres og eksporteres og gjøres til kjempevellykket forretning. Om de bare hadde fått lov. Men nei, for de gjør det bare for pengene sin skyld, og da er de slemme. 
Bedrifter som dette, for eksempel: http://www.rystadenergy.com/index.asp?id=27019
Det er sånne vi må ha en hel masse av (dette er et helt tilfeldig valgt eksempel, men det er altså en virksomhet som BARE selger kompetanse og kunnskap og ikke en eneste liten fysisk ting).