Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-09, 12:52   #66
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå har jeg nettopp tatt et nytt lavkarbobrød ut av ovnen, jeg hadde aldri trodd det skulle smake så greit. Det heter Proteinbrød og inneholder egentlig ingen dyre og "rare" ingredienser, men jeg tok i 3 gode ss glutenmel for å være på den sikre siden så mulig det gjorde brødet ekstra godt. Det ble hvertfall smaskens! Og nei, ingen eggesmak whatsoever.

PROTEINBRØD


4 egg
1/2 boks creme fraiche eller kesam
1.5 ts bakepulver
4 ss linfrø
60 g kruskakli
50 g sesamfrø
45 g solsikkekjerner
3 ss olje
3 gode ss glutenmel (ikke i originaloppskriften. Kjøpes på helsekost)

Pisk eggene lett og bland inn creme fraich eller kesam og olje og tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform og la brødet steke på 180 g i 55 min. Nederste rille.

Oppbevares i kjøleskap.

Ah - 3 ss glutenmel, det skal jeg jammen prøve! Har laget dette brødet flere ganger (uten glutenmel), og synes det er litt for fuktig i konsistensen.

Takk for tips!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat