Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-09, 15:23   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?

Ja, det har jeg. 3 ganger. For snuppa - fikk hele perioden. For minien - fikk helt til han fikk barnehageplass, men så søkte vi altså permisjon og måtte søke på nytt igjen. Fikk beskjed om vedtaket i posten i dag. Ergo får vi hele perioden for han også.

For oss har kontantstøtten vært en liten livredder til tider. Vi har da valgt å få barn og være hjemme med dem til de er 3 uten å ha sterk økonomi og oppsparte kroner til ubetalt permisjon på forhånd. Faktisk hadde jeg ikke krav på permisjonspenger da jeg fikk minien, så det har vært ganske magert de siste par årene. Men med to kontantstøttebarn har det gått rundt temmelig greit. Nå går kontantstøtta for minien med til å betale barnehageplassen for snuppa.

Hadde ikke kontantstøtta vært en realitet, så hadde vel ungene vært i barnehage ved ettårsalder her også. Men siden den nå en gang er her og det er et gode vi kan benytte av oss, så har vi gjort nettopp det.