Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-09, 15:44   #265
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ja, jeg synes det er verd det. Jeg synes den rødfargen AP får når de styrer skuta med SV er farlig for landet. Jeg er like skeptisk til SV som jeg er til FrP. Og større tilhenger av Høyre enn av AP. Da er det helt ulogisk å stemme andre enn Høyre, som er det partiet jeg mener har den mest fornuftige politikken på de fleste områder. Jeg skulle dog gjerne ha sett en Høyre/AP-regjering, men innser at det blir in my dreams, og kun der.

Og selv om jeg ville foretrukket H/KrF/V, så tror jeg at om FrP hadde kommet i regjering, så hadde de måtte jenke seg ganske kraftig og bli ansvarlige. På samme måte som SV måtte svelge kameler an mas. IOg du snakker om sterkt FrP og svakt Høyre? Det var ikke SÅ mange prosentpoeng som skilte dem. I alle fall ikke sett i forhold til de stemmene som skiller AP fra SV.... Og hvis man i tillegg hadde hatt et sterkere Venstre, så tror jeg de borgerlige ville kunne få til mye bra. Men det forutsetter jo at man synes borgerlig politikk er bra

Nei, man ønsket seg ikke et sterkt FrP i posisjon. Helt anekdotebasert ut fra mine egne ønsker som Høyre-velger. Jeg ønsket meg et sterkt Høyre. Og en regjering uten SV. Som som sagt gir meg like mye gåsehud som FrP. Det er ulike grunner til at de gir meg gåsehud, det skal være sagt, men gåsehud får jeg.

Jeg stilte spørsmålet mitt ut fra hva som mest sannsynlig ville blitt realiteten med en borgerlig regjering. Hvis de fleste som stemte borgerlig stemte ut fra ønsker og drømmer, og helt så bort fra at Frp ble en stor del av pakken de stemte på; vel da forklarer jo det en god del. (Og jeg som trodde det var venstresiden som var drømmerene her...)
Vel, du klarte iallfall å både skjønne og svare på spørsmålet mitt, Mildrid. :fornøyd med det:

Må forresten bare ha sagt at jeg grøsser kraftig på ryggen av at noen i fullt alvor kan si at Frp og SV er "like ille."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat