Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-09, 22:53   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg er for kontantstøtten så lenge den blir brukt "rett" Når den blir brukt til å finansiere dagmamma eller andre barnepass ordninger så synes eg det blir feil.

Det er ikke noen "rett" eller "gal" måte å bruke kontantstøtte på. Man får kontantstøtte når man ikke benytter subsidiert barnehageplass, og det står ingen ting noe sted om hva pengene skal finansiere. Jeg vet at mange synser om hva kontantstøtten bør brukes til, men det er like saklig som å synse om hva andre folk bruker barnetrygden til.

Det har aldri noen sinne stått ett ord i lovverket om at kontantstøtten er tiltenkt de som er hjemme med egne barn, tvert i mot er pengene en kompensasjon for å ikke motta statlig støtte i form av barnehageplass. Samfunnet taper ingen ting på at disse pengene finansierer at begge foreldrene kan gå ut i arbeid. Tvert i mot.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg er for, og er veldig overrasket over alle dobbeltmoralister her som er imot, men mottok den allikvel.

Det er ikke dobbelmoralsk å benytte seg av lovlige støtteordninger som man har krav på. Jeg synes ikke det er galt eller umoralsk å motta kontantstøtte. Hadde jeg ment det, hadde jeg ikke tatt i mot pengene. Jeg er motstander av kontantstøtten, og jeg ville synes det var bra om den ble borte – også hvis det betød økonomisk tap for meg personlig, men det er ikke fordi jeg synes at de som mottar kontantstøtte får "skitne" penger. Jeg synes bare det er en dårlig måte å bruke statens midler på. Jeg ønsker at disse pengene skal brukes på andre måter, for eksempel til å bygge ut flere barnehageplasser.

Måten å få til en slik endring på er ikke å unnlate å ta i mot kontantstøtte som man har krav på. (Hvem skulle det gå ut over, andre enn meg, liksom?) Måten å bli kvitt kontantstøtten på, er å stemme på et parti som ønsker å fjerne den, og det har jeg gjort.

Dobbeltmoralsk ville det ha vært dersom jeg stemte KrF så lenge jeg selv kunne søke om kontantstøtte, for så å stemme SV dagen etter at yngstemann hadde passert tre år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat