Sv: Hva syns DU barn bør kunne for å være hjemme/ute alene?
Jeg syns ikke du er uansvarlig. Det er jo du som kjenner barna dine best og evt vet hva de takler eller ikke takler.
Min gutt har mast om å få være alene hjemme i et års tid. Han er nå fem år! Han har vært alene etpar ganger mens jeg har henta jenta i bhg, det tar et kvarter. Det har gått veldig fint, men jeg har en snodig følelse i magen når jeg går fra han ...
Han har tydeligvis taklet dette veldig bra, mye bedre enn meg!!
Barn er forskjellige. Dine barn kan sikkert være alene, din venninnes barn kan det kanskje ikke.
Når mine blir eldre og skal være alene hjemme over lengre perioder er det et ønske fra meg at de skal kunne bruke telefonen og at de sjekker hvem som evt ringer på før de lukker opp døra (selv om vi bor på et relativt trygt boligfelt ...)
Jeg vil også kunne føle meg trygg på at ikke huset fylles opp med andre barn uten at vi foreldre vet om dette på forhånd og at de holder seg unna komfyr etc.