Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 13:27   #119
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Ikke alle har mulighet til å velge å være hjemme på heltid for sine barn for 3300,-, men det er jo et tilskudd for de som ønsker det, og vet flere har valgt å jobbe deltid og dermed får mere tid sammen med egne barn når de er mellom 1 og 3 år.

Og hva med de som vil ha frihet til å velge au pair eller dagmamma?

Hvorfor er det bare barnehageplassen som skal være subsidiert? Er det bare den som er egnet for å gi omsorg for barn?

Det er jo flott at de med god råd kan få enda flere valgmuligheter. Samtidig får ikke de med dårlig råd flere valgmuligheter med kr. 3300,- kr. i kontantstøtte. De må fortsatt jobbe fullt og levere barna i barnehage eller betale for en "svart" dagmamma. Altså ved å bryte loven kan de få glede av kontantstøtten...

Aupair er ikke et alternativ når man har dårlig økonomi. En kontantstøtte burde være for å hjelpe til valgfrihet til de som ikke har den valgfriheten, slik jeg ser det i mitt lille hode. Mulig jeg tar feil...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat