Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 14:10   #124
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Da jeg mottok kontantstøtten for mange år siden var det regler om at man kunne få den dersom man hadde barnet fra 50% eller mindre i barnehage. For oss betydde det at f.eks. jeg skulle jobbe 50% eller mindre. Det ville bli et tap på mange tusen kroner i arbeidsinntekt. Dermed var kroner 3000,- (det var kontantstøtten da) for lite til at noen av oss kunne jobbe deltid.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette er et argument mot det jeg sier. Hvis du taper "mange tusen kroner" på å gå ned til en 50-prosentstilling, er du neppe i en veldig lavt lønnet stilling i utgangspunktet? Og jeg har ingen problemer med å skjønne hvorfor folk ikke kan velge en hjemmetilværelse basert på det tilskuddet kontantstøtten utgjør, hvis det er det du lurer på.

:taper også mange tusen kroner på en 50-prosentstilling:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat