Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 17:46   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Jeg svarte bare Ja før i tråden, men nå begynte det å bli litt interessant her....

Jeg har altså søkt, og mottatt, kontantstøtte for begge to. Jeg gjorde som Gud, jeg mener Krf, hadde sagt , og var hjemme med barna litt over et år tilsammen. Jeg ser ikke problemet med å benytte kontanstøtte til dagmamma, bestefar, eller hva det nå måtte være. Ks skulle vel være et alternativ til barnahageplass. Jeg synes barna i dag er gjennominstitusjonaliserte (kan man si det? ) og tenker at kontantstøtten er en Bra Ting. Selv om jeg befinner meg et stykke til venstre på den politiske linjen, synes jeg faktisk foreldre selv bør bestemme om barna skal gå i barnehage eller ikke. Barnehageforeldrene får jo støtte, hvorfor skal man bli straffet økonomisk for å velge å være sammen med barna sine?
Jeg har i grunn bare ett argument mot kontantstøtte: Det hindrer integreringen av innvanderbarn. Big Time. (Er det noen som skjønner hvorfor Frp er for??) Innvandrerbarn som bare har vært hjemme, starter som regel med "handicap" når de starter skolen, i og med at språket er så dårlig. Et barn med et annet morsmål enn norsk, snakker som regel flytende norsk etter bare ett år i barnahage. Det er synd, men det finnes kanskje andre måter å fikse dette på enn å fjerne kontanstøtten.

Sist redigert av rine : 17-09-09 kl 22:29.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat