Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-09, 17:54   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har i grunn bare ett argument mot kontantstøtte: Det hindrer integreringen av innvanderbarn. Big Time. (Er det noen som skjønner hvorfor Frp er for??) Innvandrerbarn som bare har vært hjemme, starter som regel med "handicap" når de starter skolen, i og med at språket er så dårlig. Et barn med et annet morsmål enn norsk, snakker som regel flytende norsk etter bare ett år i barnahage. Det er synd, men det finnes kanskje andre måter å fikse dette på enn å fjerne kontanstøtten.

Kontantstøtten er slutt måneden før barnet fyller 3 år, så jeg ser ikke den store integreringshemmelsen (ja, jeg så svaret ditt, Inagh, but still). De får jo hvertfall 2 år i barnehagen før skolestart da. Dessuten synes jeg de feks. kan gi kontantstøtte fra 1-2 år og heller øke beløpet litt, da kan de hvertfall ikke snakke om noen hemming av integreringen.