Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-09, 02:30   #163
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Et enkelt regnestykke med tall helt ut fra det blå:
100000 kan kreve kontantstøtte på bakgrunn av at de ikke har barnet i barnehage. Dette koster staten kr 330,3 mill.
50000 velger å ikke søke kontantstøtte fordi de strengt tatt ikke trenger den/er imot ordningen el.l. Da koster ordningen staten kr 165,15 mill og de får en tilsvarende sum tilovers på busjettet til å bruke på mer "fornuftige ting" som kanskje vil gavne de som avstår fra støtten, men på en annen måte, f.eks mer til skole, eldre, veier el.l.

:unnlater å kommentere tall ut av det blå:

Hvis jeg ser bort fra det faktum at det altså ikke er min oppgave å drive veldedighet overfor staten, så er det fortsatt ikke slik at de pengene staten ville ha spart på at jeg unnlot å søke om kontantstøtten automatisk ville gått til flere barnehager eller bedre utbygd helsetilbud. Det kan like gjerne hende at akkurat de pengene ville gått til distriktsgarnisoner i forsvaret, VM i skiskyting, ny undersjøisk tunell til et øysamfunn med 120 innbyggere eller noe annet som jeg ikke er det minste interessert i å sponse personlig.

Sist redigert av Teofelia : 19-09-09 kl 02:35.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat