Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-09, 22:37   #1
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

FrP og SV er like ille for landet, men det er veldig forskjellige begrunnelser for hvorfor jeg mener de er ille for landet. Men for meg har begge partiene en politikk som ville kjørt Norge i grøfta om de fikk kjøre skuta på egenhånd.

At FrP hadde gjort det ut fra egoalisme og SV ut fra sosialisme spiller ingen trille - velferdsstaten Norge hadde gått på en smell okke som. konklusjon: like ille. Men som jeg har sagt før: Sv her dumme på en mye hyggeligere måte enn FrP.

Det får da være grenser for grensesprengende mangel på grunnleggende idèhistorisk kunnskap her. Velferdsstaten er bygget på en sosialistisk idè, likesom den sosialdemokratiske er. At du fantaserer om at høyresiden på en eller måte har en aksje i det ideologiske prosjektet som ligger til grunn for velferdsstaten betyr ikke at du har rett. Det er en verden av forskjell på det ideologiske grunnlaget mellom SV og FrP, og jeg vil uten problemer hevde at man rent empirisk sett kan grunngi for hvorfor FrP er mer skadelig for velferdsstaten vår enn SV er.

Jeg er lutter øre, hvis du har faktiske argumenter å slå i bordet med, selv om jeg egentlig bare mistenker deg for å ha relativt store hull i din politiske kunnskap.