Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-07, 19:35   #11
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Hvordan kan man godt nok instruere en 8-9 åring som da allerede i utgangspunktet ser seg selv som større enn de egentlig er.
Har du feks sett 6-7-8 åringer på fotballbanen? De spytter og klør seg i skrittet, løper med hendene i været hvis de scorer osv
dette gjør de fordi de kopierer de voksne

På alle arenaer nå skal barna "presses" inn i voksenverden og både kle seg som og oppføre seg som små voksne og nå skal også trening i treningsstudio åpnes for barn helt ned i åtte-års alder, syns det er helt forkastelig jeg.
Her er det voksne som ser sitt snitt til å tjene ekstra penger ved å være først ute med noe som lokker barna inn i voksenverden også på trenings/fysisk utfoldelse-planet.
Selvfølgelig kan det være positive sider ved det også, men for meg vil definitivt de negative veie tyngst.
Det er større konsekvenser for barn i vekst å ødelegge seg ved å løfte vekter enn å snuble på fotballbanen eller "tryne" da de skal slå hjul på turningen.

Når det gjelder dette med å finne noe man kan gjøre sammen med barna sine mener jeg det vil være sunnere at den voksne legger seg på barnets nivå, ikke omvendt.

Jeg tror at det er lettere for barn å pådra seg skader som følge av feil trening på et treningsstudio enn om de går på allidrett. For meg blir det helt feil. Jeg kan ikke tenke meg å sende min etterhvert 8-åring på treningsstudio fordi jeg liker det. Det er ikke et sted for barn. Da foretrekker jeg å ta henne med i svømmehallen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat