Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-07, 09:02   #111
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja det er det faktisk. Ikke paracet en gang i ny og ne, men for mye av det så ja.

Amalie: Jeg tror ikke det var det som var hensikten til Michayla å si at man ikke skulle ta febernedsettende, men at man skal se det godt ann. Et barn tåler fint feber oppimot 40 uten at det byr på store problemer vist det ikke er plaget med andre ting. les: slik som øreverk, halsvont o.l. Feber er ikke en fiende for kroppen, men et hjelpemiddel for å drepe bakterier og virus som har tatt inn i kroppen.

Har en sønn som glatt for 41 i feber et døgn, men han er den som blir raskest frisk av ting i huset også. Ikke blir så langvarig syk og kroppen jobber godt mot bakteriene. Han trenger sjeldent febernedsettende, kun på kvelden.

De annbefaler heller ikke å gi barn(ikke babyer, da skal man kontakte legen vist det ikke har blitt året) å ikke gi febernedsettende før 39,5. For feber er som sagt et godt hjelpemiddel/forsvarsmekanisme.

Ja, nemlig...

Amelie:
Ang. beskrivelsen av meg selv var at jeg prøvde å forklare at jeg vurdrer i forholdt til hvordan jeg føler meg ved feber ikke hva tallet viser.
Hva i alle dager har det med å være tøff å gjøre??
Jeg kan også ha 38 i feber å føle meg helt jævlig og tar da paracet pga hvordan jeg føler meg.

Hadde jeg ikke fått redusert hørsel og sjanglet etc, hadde jeg ikke tatt noen paracet heller, skjønner poenget??

Jeg har fått innprentet i hodet av leger angående dette med at feber er IKKE farlig,(følte meg litt hysterisk til tider) og at man kan la barnet være ute selv med 40 i feber (sove i vogn, leke i hagen hvis formen tilsier det.
Frisk luft er sundt uansett, men man på passe på trekk, samt at barnet ikke har lungebetennelse etc og at det ikke er for varmt eller for kaldt.
Barn trenger frisk luft, frisk som sykt.

Angående at min gutt lå på sykehuset og ikke fikk paracet, de ville heller ikke at jeg skulle gi det hjemme.
Han var ikke der pga at feberen var høy, men for å finne årsaken.
Han hadde vært der om den var 38 blank og.
Fikk beskjed om å komme med en gang han fikk feber slik at de fikk tatt prøver på tidlig stadie av feberen, hadde han hatt feber på 2 dagen, måtte vi hatt ventet til neste feberperiode.
Han måtte komme på 1 feberdag.

Ingen av barna her får paracet før det strengt tatt er nødvendig.
Det gjør ikke vi heller uansett. Da skal vi være syke, ikke bare uvel og litt vondt i hode, det tåler vi.
Man merker fort på ungene når dem har det vondt eller plages.
Når de plages og har det vondt selvførgelig skal de få, men er de litt slappe med 40 i feber, og ikke plages mer enn at de er litt slappe og allmenntilstanden er grei, så gir ikke vi noe.
Det får vi igjen ved at barna blir fort friske, i forhold til det vi opplevde før vi sluttet med å gi paracet hyppigere.

Har vært innom flere leger som har sagt det samme, samt helsesøster og mine venner har og fått samme beskjed av sine leger.
Jeg følger legenens råd og magefølelsen.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat