Tråd: Hodelus
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-07, 09:41   #31
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg synes at helsesøster burde hatt ansvar om å sjekke en klasse dersom det var påvist lus der, slik at evt. andre ble fanget opp samtidig. Da tror jeg epidemien ville lagt seg fortere enn det den gjør nå.

Helt enig. Det burde være mulig å få til. Særlig på skoler der det er et stort problem.

Zefid sier mye bra, men jeg er enig i at lærerne har ikke tid til slike ting. Foreldrene har hovedansvaret, men skolen kan ta sine forholdsregler såklart når de vet det er lus blant elever. Et viktig poeng Zefid kommer med er de elevene med foreldre som ikke har norsk som morsmål. Mange av de vil ha problemer med å lese informasjonen om lus og hva man gjør. Derfor burde Folkehelseinstituttet utarbeide skriv på forskjellige språk som skolene kan bruke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat