Sv: Leie av flyttebil/byrå
Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.
Hvis du ender med å bruke et flyttebyrå kan jeg anbefale Vinjes (www.vinjes.no) i Trondheim. De er ekstremt gode og pålitelige. Hvis du er litt fleksibel ift flyttedato blir prisen som regel lavere, fordi de lettere får ordnet returlass. Nå er det lavsesong også.
Pakking er ikke så dyrt som man skulle tro, og blir som regel mye bedre enn om man gjør det selv.
En kamerat av oss leiet lager hos Vinjes og ved en feiltakelse hadde de kastet alle tingene hans. De hadde tatt feil "bod". De var ikke ydmyke engang da feilen ble oppdaget, men fortalte ham at han måtte passe på så han ikke skrev på for mye til forsikringsselskapet
Men de er sikkert pålitelige sånn ellers.
Vi tenkte å pakke alt selv. Er det ikke litt rart at andre går inn i hjemmet og pakker for oss? Ting og papirer(forelesningsnotater, regninger, osv.) står jo rundt overalt, og ikke minst støv og sånt rundt omkring som jeg tørker bort underveis Nei, vi pakker selv, så er jeg sikker på at ting blir med og at vi ikke pakker rot som vi ellers kunne kastet. Emballasje henter jeg fra jobben, og vi pakker i bananesker. Må være billigst mulig, vi har ikke så mye midler etter et år uten arbeid
Vi er uansett veldig fleksible med tidspunktet. Mannen bor bare hos foreldrene sine en stund mens vi bor her og pakker osv.