Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-09, 08:48   #64
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi tenkte opprinnelig på fleksibel skolestart, men skolen vi tilhører har ikke dette lenger. De hadde så dårlig erfaring med det.

Grunnen til at vi vurderer dette er at snuppa er som hun er. Sosialt sett er hun på mange områder vurdert til å være 7-8 år.Hvis hun ikke har folk rundt seg som utfordrer henne sosialt, så får vi det veldig tøft hjemme. Vi tror ikke at hennes nåværende barnehage vil tilrettelegge i særlig grad.

Hun er faglig sterk også, men det er faktisk ganske underordnet. Der kan vi utfordre henne hjemme.

Jeg skjønner godt at de har en grense, men akkurat for snuppas del befinner hun seg nok pæ feil side.

Ja dette tenker jeg en del på. Selv hadde jeg termin i 2005 og fikk ikke før i 2006. Bare fordi kroppen min ikke klarte å trykke ut den svære babyen så havnet hun i årskullet etter. Tilfeldigheter, og en viktig problemstilling der valget (uansett hvem som tar det) vil være avgjørende for resten av livet til barnet.