Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-09, 11:44   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Cecilie Skog intervjues på Dokument 2, Tv 2 kl. 21.40 i kveld. Det er første gang hun snakker om turen på K2, hvor hun ble den første norske bestiger av dette fjellet samtidig som hun mistet mannen sin Rolf Bae i et skred 1.august i fjor.

Jeg har tenkt en del på henne. Jeg kjenner henne ikke, men jeg har fulgt henne i noen bøker tidligere, og hun virket så glad for å være på tur og så lykkelig sammen med mannen sin. Jeg synes det er fascinerende at man velger et liv som inneholder så mye flotte opplevelser, men samtidig så mange farer. Det med å bestige en topp som K2 har jeg aldri riktig skjønt. Totalt elleve klatrere mistet livet det døgnet Rolf Bae døde. Det egoistiske er å forvente bistand og redningsaksjoner hvis noe går galt, men mange slike ekstremsportutøvere sier at de står for egen risiko og forventer ingenting. Hun har ikke villet fortelle noe om turen og valgene de gjorde inntil nå.

Hva synes dere? Egoistisk eller fascinerende?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat