Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-09, 12:41   #87
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva var det som var fordomsfritt med dette, Floksa? Det er en kjensgjerning at norske bønder mister sau til rovdyr, og at det gjøres forsvinnende lite for å forhindre dette. Løsningen er faktisk ikke å skyte dyra som bare følger sine naturlige instinkter.

'
Et av mine grunnleggende internett prinsipper er at jeg nærmer meg ikke en rovdyr debatt med mindre jeg ser at mine med debatanter faktisk innesitter gode kunnskaper om temaet.
Jeg kommer ikke til å begi meg ut på en rovdyrdebatt her.
Jeg er glad i en god debatt, men det blir ingen god debatt uten kunnskap, da blir det bare bortkastet energi sluk.

Norske og Italienske rovdyr utfordringer kan ikke sammenlignes.
Ei heller er det bøndene som yrkesgruppe som skyter rovdyr. Ei heller er det de som bestemmer når og hvor uttak skal skje. Og å beskrive de rovdyrkonfliktdempende tiltakene som gjøres som forsvinnende lite er heller ikke overbevisende om god kunnskap om temaet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 30-09-09 kl 12:48.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat