Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?
Opprinnelig lagt inn av Imma, her.
Jeg kjenner støtt på krav som jeg er usikker på om jeg kan innfri på en god måte.
At du er dønn sikker på at du glatt kan innfri alle krav som stilles til deg, for meg til å tro at du enten ønsker å fremstille deg selv som "superwoman" eller at du/omgivelsene har litt for lave forventninger til deg. Noen utfordringer må vel finnes i livet ditt? Noe, anything, som du ikke er sikker på utkomme av?
Man kan nok ha utfordringer i livet, uten at man nødvendigvis er usikker på om man kan innfri på en god måte.
Et eksempel, jeg kan godt tenke meg å gå Besseggen. Jeg har hørt mye om turen, den har en kulturell tilknytning (fra Ibsen sin Per Gynt) og turen vil nok være en utfording for meg. Men jeg er ikke usikker for at jeg ikke skal innfri på en god måte. Jeg opplever ikke noe "prestasjonspress" i forbindelse med en slik tur. Jeg tror det er viktig å skille mellom det å ha utfordringer og det å ha et prestasjonspress. Det er ikke nødvendigvis ett 1:1 forhold mellom de to.