Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?
Tja, noen ganger er jeg urimelig i forhold til meg selv, men i det daglige så tror jeg at jeg har realistiske krav, og når jeg ikke oppfyller dem så er det fordi jeg er trøtt og sliten. Trøtt og sliten kan gjøre noe med både humør og motivasjon. Når huset flyter er det ofte fordi jeg heller ser tv enn å rydde en kveld eller 2. Hadde jeg gått inn for det hadde vi nok kunnet hatt det enda mer strigla hjemme. Men i forhold til ungene forsøker jeg å gjøre det best mulig. Så kan man feile, og så forsøker man på nytt igjen. Jeg vil forsøke å gjøre det bra. Det er et mål for meg at ungene skal ha det bra. Bare å tenke på det og forsøke er bra i seg selv synes jeg. Å bry seg.
Jeg vet dog at jeg er veldig heldig med at både jeg og mannen har jobber som er fleksible på mange måter, og at det gjør hverdagen vår "enklere" enn hos mange andre. Det skaper på en måte mindre frustrasjon og følelse av å slites mellom hjem og jobb. Jeg og mannen ♥ er dessuten flinke til å innrette oss slik at vi selv føler at ting fungerer.
Sist redigert av Dronningen : 01-10-09 kl 14:22.
|