Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-07, 19:23   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektiv avstraffelse i skolen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ja, jeg synes det er greit.
Jeg har gått i en klasse en gang som var veldig urolig. Det var to-tre stykker som ødela for alle, ødela læringsmiljøet og konsentrasjonen. Klassen ble kollektivt straffet. Vi ble flyttet ut av felles skolelandskap, og mistet privilegier. I løpet av to-tre måneder hadde bråkmakerne blitt satt på plass av medelevene. Vi fikk en mye bedre skolehverdag etterpå. Det var ikke lenger tøft å lage bråk og forstyrre. Meget effektivt.

Det er jo selvjustis. Sikkert greit i enkelte tilfeller, men ikke en god løsning etter mitt syn. For det første legger man ansvaret for å rydde opp over på elevene, og for det andre går man ikke i dybden i problemene. Det må være bedre å ta ut de som bråker, og forsøke å bearbeide dem på andre måter. Det kan være hundre grunner til at noen er urolige, har konsentrasjonsvansker eller provoserer i et klassemiljø.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat