Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Faktisk så synes jeg det vitner om litt lite respekt for ansatte når man snakker i telefonen mens man skal betale/bli ekspedert. Jeg står som regel på andre siden av disken, og blir litt oppgitt over folk som ikke kan nedverdige seg til et "hei" eller "takk" eller "hadet" i løpet av handelen fordi de er så veldig opptatt med mobilen sin. Jeg skjønte faktisk poenget hans med at han heller ventet til du var ferdig med å snakke (evt satte telefonen på "hold"), hvor lite viktig skal man egentlig føle seg når man jobber i et serviceyrke? Nå skal det sies at jeg jobber i et apotek, så vanligvis vil det kanskje være noe ekstra info jeg ønsker å gi sammen med reseptmedisinen.
Jeg tar selv aldri telefonen hvis den ringer når jeg skal betale i en forretning e.l., men så er jeg også sterk motstander av å være tilgjengelig 24/7, så jeg har jo heller ikke vanligvis problemer med å la være å svare når mobilen ringer. Noen samtaler passer dessuten bedre i en litt mer privat sfære enn i det offentlige rom...