Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-09, 11:48   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, altså, jeg er helt enig i at private samtaler godt kan tas andre steder enn i det offentlige rom. Men da er det det som er poenget. Ikke om samtalen skjer ansikt til ansikt eller i en telefon.

Egentlig syns jeg det er veldig sjelden jeg hører veldig private samtaler. Det er mest "jeg sitter på t-banen, kommer snart", "skulle jeg kjøpe pølser?" og en del jobbsamtaler.

Jeg er enig i at det er de private opplysningene som er problemet, ikke samtalen i seg selv. Men mange mister sperren når de ikke står ansikt til ansikt med den de snakker med. Siden ingen andre hører den andre, så oppfatter de seg som i et lukket rom. Så telefonen gjør at de lettere tar det private i det offentlige, i tillegg til jobbsamtaler som ikke er for andres ører. Selvfølgelig er det mest "melk og brød-samtaler", men jeg har virkelig hørt min andel av de andre også.

Jeg har i grunn ikke noe i mot at folk snakker i telefonen i det offentlige rom, men jeg syns at når man samhandler med andre mennesker, som ved betaling i kassa eller man sitter i en middag, så kan man gjøre sitt beste for å unngå det.

Slik som Xian beskriver, det er forskjell på de som til tross for samtalen greier å være høflige og unnskyldende og de som skravler i vei og ikke innser at å kjøpe noe av en person er en viss samhandling.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat