Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-09, 09:45   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Kopptue
Disse

Sånn dialektsmessig mener du vel da?
Eg har i alle fall tua fortsatt, og sier dessa ikke "huske" som de gjør her.
Jeg forsøker så langt jeg klarer å holde på egen dialekt, og ungene de forstår det.

Men i forhold til ord jeg ikke trenger.

Jeg sier ikke barnehagetante, sykesøster og forsøker å ikke si frøken.
Det er ikke lengre snakk om video nei, disketter, prosentlapp, personsøker (kan ikke fatte at vi startet å studere og hadde sånne og ikke telefon), og mange andre som nevnt her i tråden ja. Vi kjøpte Sad Sam, Funny eller Shake tyggis.

Et ord jeg trodde ikke kom til å vare så lenge var kødde. Husker det var et litt merkelig ord da det kom, men det kom for å bli.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men asjett og tallerken er jo to forskjellige ting! Spiser du kake av tallerken?

Javel. Vi sier fat til alt. De andre ordene er sånne "tv-ord" på lik linje med niese og nevø og huske og å lukte vondt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat