Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-09, 14:45   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Å legge om dialekten ...

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Nå som jeg jobber i barnehage legger jeg over ennå mer av dialekten. Det er verre for barn å få forstå meg enn voksne.

Det er min erfaring også. Jeg jobbet som lærer på en barneskole i et halvt år, og det ødela mye av dialekten min. Hvis jeg sa "dokkor må sitta fint" fikk jeg kjapt tilbake at "vi er barn, ikke dokker" osv. Man blir fort østlending av slikt.

Og i fullt alvor må jeg innrømme at jeg er lei meg for at dialekten er borte, men den er ikke så lett å hente tilbake. Jeg prøver i perioder, men glemmer meg bort. Ettersom hele familien min her er Oslo-folk har jeg dårlig med påminnere også, og jeg har etterhvert mistet troen på at jeg kommer til å finne tilbake til den.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat