Sv: Hjelp meg å kaste
Opprinnelig lagt inn av sykkelpappa, her.
Trinn 1: Start med scrapbooking
trinn 2: gå gjennom alt du føler at du bør kaste, men egentlig ikke vil. Velg ut noen få detaljer som symboliserer den aktuelle kladdeboka/bursdagen/kjæresten/barnet/(insert proper object). Klipp f.eks. ut en spesielt morsom 'samtale' fra matteboka du hadde med den du skrev meldinger til.
Trinn 3: Jag alle andre ut av huset en lørdagskveld/helg. Kjøp masse is og god mat/rødvin.
Trinn 4: Lag minnesider med alle utklippene og detaljene du vil ta vare på mens du drukner sorgene over alle de minnene du samtidig legger vekk (kaster)
Følg disse fire trinnene, så burde du kunne redusere en hyllemeter gamle kladdebøker og denslags til et album eller maks to.
Lykke til!

Dette var et veldig godt råd. Jeg skulle til å foreslå at du gjør et nøye utvalg, som du legger i et "skrin" el.l. Hvis du er like lat som meg og vet at scarpping ikke blir aktuelt. I ditt tilfelle ville jeg spart på et par dagbøker (gjerne fra barnskoleadler, før det blir skikkelig pinlig), noen ikke-så-pinlige sider fra ungdomsskole-dagbøker, en diktbok, og kanskje èn kladdebok. Det er jo viktige deler av livet ditt. Og selv om du ikke planlegger å se på det de neste 10 åra heller, så kan det jo hende at de vil komme til heder igjen når du blir gammel og grå. (Samt etter din død, hvis du blir berømt før den tid. )