Sv: MAJSA- Angående USA
Ups, denne har jeg ikke sett før nå. Så PMen, men har vært såpass lite på nett at jeg ikke har fått svart på den.
Jeg har ikke hørt om at man kan leie bilstol, men hvis dere skal leie bil vil jeg tro at man kan få med det hvis man spør. Sjekk på hjemmesidene til de store firmaene, Avis og sånn. Ellers er setene billigere i USA, men skal du ha noe ordentlig koster det nok minimum 150-200 dollar for et sete.
Pute til størstemann koster sikkert ikke så mye.
Det er mye billige barneklær å få kjøpt, men jeg personlig er med glad i H&M og Lindex enn f.eks. Gap. Target (tilsvarende WalMart) har en del fint og billig, og det har visstnok Toys'rUs også, de filialene som selger barneklær. WalMart er også billig, men jeg er ikke sikker på hvor mye fint de har, sjekk www.walmart.com. Gymboree har ganske mye fint, men litt dyrere. Men ikke svindyrt, og de har alltid noe på salg. Ellers er det en del mer eksklusive barneklesbutikker rundt omkring, de ligger ofte på de store mallsene. Der fører de stort sett europeiske merker (franske og italienske), så jeg vet ikke om man sparer noe på å kjøpe det der fremfor i f.eks. Oslo. Konklusjon: pakk minst mulig, og ta med størst mulige kofferter.
Da vi var på visninger i Houston i begynnelsen av februar i fjor var det sol og 15 grader, og da vi flyttet i slutten av mars var det ca. 25. Så ikke ta med så mye varmt tøy, bare en langermet genser eller to og en tynn jakke. Man er uansett lite ute om kvelden der borte. Ta med mye t-skjorter, singleter og annet luftig tøy.
25 000,- for 5 voksenbilletter høres bra ut, men dere betaler kanskje litt mindre for barna? I så fall ville jeg kikket litt til etter billigere billetter. Skal undersøke for mamma når vi kommer hjem neste helg, så da kan jeg gi deg noen tips hvis jeg finner noe billigere.
Skal tenke etter om jeg kommer på noen flere tips.