Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-09, 21:53   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overbeskytter dere?

Jeg har tenkt mye på dette etter å ha møtt en del unger som ikke klarer noe som helst selv. 5-åringer som ikke kan å ta igjen glidelåsen på jakka si selv. 6-åringer som aldri har prøvd å smøre på skiva si selv (og må ha opplæring i hvordan man holder kniven og får smør ut av boksen). 3-åringer som blir matet med skje (og ikke gjør noe forsøk på å få spise selv). Tenåringer som aldri har brukt ei stekepanne før.
Jeg blir litt urolig når jeg sitter ved et bord fullt av unger mellom 1 og 6 år, og ettåringen min er den mest selvstendige av alle.

Men jeg er nok i overkant opptatt av at ungene mine skal bli selvstendige, og prøver å stoppe meg selv når jeg ser at jeg er i ferd med å presse dem lengre enn de tør.