Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-09, 14:48   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornu

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En annen ting som er min hang-up da, er å lære barnet at det å være sliten, tørst, sulten, kald, trøtt og sånne ting ikke er farlige. Det hører med til et menneskeliv og man bør lære seg å takle dette også. Jeg tror det er viktig at barna får kjenne litt på disse følelsene, at det kan være godt å gå i skogen en lang dag og komme hjem og være kald og supersliten, at det er en bra ting også.

Veldig enig.

Det er viktig å lære i små porsjoner at livet byr på smerte av og til, og at smerte går over.

Dermed er jeg for eksempel ikke superstreng på påkledning. De har alt de trenger for å kle seg fornuftig tilgjengelig, men hvis de velger å ikke bruke det, lærer de både at det er lurt å gjøre det, og at ubehag finnes men går over. Det er det greit å lære før de møter Den Store Voksenverdenen, med virkelig smerte og ubehag.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat