Sv: Erfaringer med base-barnehager
Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.
Min nest yngste har gått i to basebarnehager, en stor og en liten, og det har fungert dårlig både for ansatte, foreldre og barn.
Stikkord:
- Dårlig organisering.
- Dårlig oversikt.
- Kaos.
- Utrygge barn.
Jeg kan utdype mer, men jeg følte ikke at barna ble sett som de fortjente, og ingen kunne fortelle meg noe om mitt barn ved henting.
For ikke å snakke om at barnet mitt følte seg utrygg siden det var forskjellige mennesker som tok i mot hver dag.
Selv jobber jeg på avdelingsbarnehage, og har barna mine i avdelingsbarnehage, og trives best med det.
Dette var vår erfaring også, inntil denne høsten. Barnehagen har tatt seg kraftig sammen, fått skikkelige rutiner og klare grupper som barna tilhører og har aktiviteter sammen med på daglig basis. (De rullerer på å være kjøkkengruppe, turgruppe, teatergruppe osv) Basen er på 40 barn, men det oppleves ikke slik lenger, vi har gått fra misfornøyd til mer fornøyd. Neste år tror jeg de har det hele på skinner og da blir det nok kjempebra, men da er yngste vår på skolen. Slikt opplegg krever mye på alle plan, særlig fordi det ikke var en vanlig arbeidsform for de som hadde jobbet mange år i avdelingsbarnehage.
|