Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-09, 00:20   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om menn skal føde

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg blir dog litt scheptisk når det lissom er opplest og vedtatt at fødsel = den verst tenkelige smerte oppnåelig. Jeg har hatt flere pasienter med kraftige smerter, feks gallesteinsanfall som supervondt, som har ment at de slett ikke er sikker på at fødselen var vondere. Som mange sier; det oppleves annerledes. Så det å kategorisk avvise at menn har opplevd DenVersteSmertenNemlig er jo litt... kategorisk.

Jeg husker jeg leste før 1. fødsel at smertene ved fødsel var sammenlignet med "traumatisk amputasjon". :gulp:

Smerteopplevelsen er nok veldig mye en mental greie. Nyrestein- og gallesteinsanfall oppleves nok som veldig, veldig vondt - men i følge en legenabo så er det gjerne 1. anfallet som oppleves som det aller, aller verste - så det underbygger vel den mentale greien om at man ikke vet hvorfor man har vondt og derfor opplever det som mye verre. Man vet jo at man er gravid og smerten har jo derfor en mening.