Sv: Dere med allergibarn - hvordan forholder dere dere til besøk?
Lillegutt har også et sånt sett besteforeldre, men jeg tror og håper det bare er ubetenksomhet.
Vi sto alle i kø for å kjøpe is på en fornøyelsespark f.eks. Så sier de - bare gå og kjør noe imens, dere, vi ordner dette - siden køen var veldig lang. Jeg fortalte hva lillegutt måte ha fra menyen for å unngå melkeallergi og cøliaki, og vi gikk avgårde.
Så kommer de med 4 is av ymse typer, alle med fløteis og kjeks. De prøvde å gi en av dem til lillegutt, men kom på at de nok hadde glemt hans is da jeg sa han ikke kunne spise den. (4 is, 5 personer - vanskelig regnestykke det der).
Så presterte de å sette seg ned med isene sine og høyt og flere gangern spørre alle oss andre om vi ville smake, for så det ikke godt ut? Lillegutt var sånn "jatakk" han selvsagt, men 
Jeg gikk til en sånn ismann som stod og solgte is fra en isboks, uten kø, og fikk en saftis til han istedet. Men det hindret jo ikke svigers i fortsette å fortelle hvor god isen var, om vi andre var sikre på at vi ikke skulle smake, osv.

Og dusinvis av andre lignende tilfeller. (Lillegutt - vil du ha litt sånn som jeg har? Det er KJEMPEGODT? (jeg: nei, det kan han ikke spise. de/hun: ånei. - også ikke noe alternativ i hus eller i nærheten. Kjeks i bilen f.eks - kjempesnilt. (lillegutt hadde banan da men dog - hun kunne jo latt være å gjøre et nummer ut av det så hadde det vært helt greit)
De sees bare 1 gang i året da, så det er sånn sett et lite problem.
|