Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-09, 16:32   #170
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ah, smart!

Men hvordan vet man hvor mange slike short rows man skal strikke, da? Jeg har jo strikka noe lignende før (men jeg så av videoen at jeg har gjort feil ) bak på bleiebukser, men på en genser/kjole skal man kanskje ikke ha hele rader bortover fronten, eller?

Jo, du skal ha hele veien, men du snur et par masker før sidesømmen. Så snur du et par masker før forrige snuing neste gang, og så videre.

Hvor mange du trenger kommer an på hvor stor du er og hvor tykt garnet er. Du må måle, regne ut hvor mye ekstra lengde du trenger, finne ut hvor mange omganger det blir, og finne ut hvor mange masker du skal forkorte hver omgang med for at du ikke ender med den korteste raden bare midt på. Hvis det var forståelig?

Jeg pleier bare å strikke i vei med ca. tre masker kortere hver gang (litt mer med tynt garn), prøve underveis og se om det ser sånn rimelig ok ut.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv