Sv: Kjendiser
Opprinnelig lagt inn av Mani, her.
Vet du hvordan du ville reagert i møte med en kjendis? Jeg snakker ikke om en man tilfeldig treffer på gata men en kjendis man treffer i en setting hvor det er forventet at man skal ha en viss form for dialog i regi av at dette er en kjendis.
Jeg har nemlig gjort en (høyst uformell) studie på dette i helga og observert at de aller fleste blir ekstra smilende, blide og kontaktsøkende i møte med en kjendis.
Selv reagerer jeg motsatt, blir formell og reservert så da har jeg funnet ut det også om meg selv- merkelige greier. Dere da?
Jeg jobbet i matbutikk hvor Holmenkollkjendiser frekventerte og ble alltid litt når en kjendis kom i min kasse. Klarte garantert ikke å holde maska. Så var det en gang at det ble noe kødd med kassa da Ådne Søndrål sto og skulle betale (han var fremdeles kjent på slutten av 90-tallet) og min unge jypling-nestleder på Ica måtte komme og forklare og beklage. Han hadde tilbrakt barne- og ungdomsårene i Spania og ante ikke hvem Ådne Søndrål var og det var så tydelig i kroppsspråk og alt. Han var helt naturlig og liketil i måten han forklarte og beklaget det inntrufne. Da Søndrål forsvant ut og vi andre sensasjonskåte fremdeles var hypre, skjønte han ikke noe. Han ble dritsur fordi vi syntes han var uvitende om det vi anså som allmennkunnskap. Jaja, dette var i den barnslige ungdom, og jeg håper jo jeg kunne klart å møte både kjendis og mann-i-gata på samme høflige måte som Ica-Tommy gjorde.
|