Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-09, 11:44   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Befolke hele verden alene?

Det er sikkert flere lignende tråder på forumet allerede, men jeg har fått en del kommentarer i forbindelse med tredjemanns fødsel som jeg reagerer litt på. Neida, jeg blir verken sur, sint eller opprørt, jeg simpelten forundrer meg over hva folk er i stand til å lire ut av seg. De kan titte oppi vogna, og etterfulgt av "så søt" kommer "men nå er dere ferdige, sant?" eller "dere skal vel ikke ha flere nå?", "DETTE er vel sistemann, sant?" og min favoritt "nå holder det vel?".

Er dette egentlig et tegn på at jeg og mannen er ikke særlig flinke til å lage barn, så vi bør ikke sette flere til verden, eller mener de kanskje at vi bør gi oss på topp? Jeg synes det er litt frekt av andre å være trøtt og sliten på våre vegne og man skulle tro at i en slik situasjon finnes det langt mer hyggelige ting å si? Hvis folk lurer på om vi planlegger flere barn kan de vel spørre om nettopp det, men på en OK måte? Det er noe med tonefallet og oppgittheten i stemmen til de som sier det. Nå er ikke jeg en som tolker alt i verste mening, og jeg gir folk slækk i de aller fleste situasjoner, men jeg har fått mange slike kommentarer og føler nesten at valget om en evt. fjerdemann må forsvares. Jeg skjønner jo at tre barn virker som mange barn for noen, men da er det egen kapasitet det går på, og den er som kjent ulik fra familie til familie.

Hva tenker dere om slike kommentarer? Jeg tror ikke folk flest går inn for å være slem, men tror de selv at kommentarer av denne sorten er hyggelige?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat