Sv: Fame - ikke gidd å bruk tid på den
Jeg kan nevne noen ting:
- Det er et vanskelig prosjekt å følge 10 ungdommer gjennom en film som bare barer i 1 t 45 min. Her er det vanvittig dårlig løst, danseeleven (som har vært med i SYTYCD) har hele fem linjer. Hva er da vitsen med å introdusere henne?
- Karakterene er i det hele tatt ufattelig platte og lite utviklet. De er bare løselig bygget på dem i den gamle filmen, men utrolig lite troverdige.
- Problemstillingene er helt søkte. I den opprinnelige varianten hadde de sosiale og økonomiske utfordringer i tillegg til skolen, måtte de kjempe mot rasisme og gatevold, familiære problemer og lite med penger. Her er ingen ting slikt, det verste er pianoeleven som ønsker å heller synge r'n'b - mot farens ønske og hun som blir lurt av ham som lovte henne filmkontakter, men som var mest interessert i sex.
- Vi ser nesten aldri de ulike elevene skinne i sine fag. Dramaeleven synger (uten å imponere, for øvrig). Den andre dramaeleven rapper og produserer musikk.
- Da avslutningsscenen endelig kom, var den OK i seg selv, men jeg kjente ingenting til svetten, arbeidet de hadde lagt ned, utfordringene de hadde overkommet, målet som var nådd. Rare elementer var lagt inn bare for å vise et eller annet spekter av ulike elever.
Her er altså begynnelsen av listen, i tillegg at den som nevnt er rotete. Det er så utrolig mange logiske brister, som Smilefjes nevnte tilsier omgivelsene at handlingen er lagt til 70-80-tallet, men de går rundt med iPhones og tekster hverandre. Så nei, ikke en gang med et åpent sinn.
|