Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-09, 21:39   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

"Foreldresamtale" med eleven til stede

Andungen går i første klasse, og vi har fått beskjed om at skolen arrangerer "foreldresamtaler" nå i november - men da skal eleven være til stede. Jeg stusser på dette, og synes i utgangspunktet det virker underlig og dumt.

Vi snakker jo neste aldri med læreren som det er. Jeg har hilst på henne tre ganger; første skoledag, en dag da jeg hadde følgegruppen da vi pratet litt og hun hilste på Knøtto, og på generelt foreldremøte. Jeg regner med at om hun hadde følt behov fordi hun mente det var noe hun ville diskutere med oss ang Andungen ville hun tatt kontakt - og vice versa. Siden jeg ikke har en opplevelse av at han mistrives på skolen eller ikke får til det han skal, har jeg ikke villet "forstyrre" - ut i fra en "no news is good news"-tanke.

Men; jeg tror ikke at jeg vil snakke like fritt med henne når Andungen er der, særlig ikke om det er "negative" ting vi bør diskutere. I tillegg antar jeg at han vil kreve en god del oppmerksomhet og han skravler jo som en foss, så jeg ser for meg at den lille, avsatte halvtime går fort.

Synspunkter og erfaringer mottas med takk!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat