Sv: Bor du på landet eller i byen?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
Vi bor i en drabantby, i lavblokk. Det er egentlig ikke noe veldig bymessig område - jeg vil faktisk få mer byfølelse av å bo sentralt i Lillestrøm, som vi vurderer.
Strøket er en blanding av blokker i ymse høyde og eneboliger med hage. Vi har Lillomarka 2-3 km unna, og jeg er tidvis ganske flink til å bruke den til turgåing, jogging og sykling. Nå når det blir mørkt om kveldene, er det litt mindre fristende/praktisk.
Jeg er glad for å ha Marka såpass nært, og for at det går an å sykle og jogge til jobben (det er 7,5 km). Nærsenteret vårt har også blitt ganske bra etter hvert, og Økernsenteret har fått sushibar. Kollektivforbindelsene er egentlig veldig gode. Det jeg savner i nærområdet er kafeer, restauranter og flere butikker. Barnehageopptaket og -dekningen i bydeln er et kapittel for seg, men alt i alt er det positivt at barna har kunnet starte sin barnehagekarriere i en liten barnehage med grøntarealer. Det er dessuten godt med lekeplasser omkring her.
Jeg bor ikke så lagt fra ElinBlu har jeg skjønt, og vi trives veldig veldig godt. Tror ikke vi kommer til å flytte herfra mens ungene bor hjemme. Det er ganske nært marka, men det har jeg ikke merka så mye til....
Setter veldig pris på t-banens 8 avganger i timen og 12 minutt ned til sentrum, men savner også litt mer urbant byliv her med kafeer osv. Det eneste som finnes er et par skittenbrune puber. Jeg er glad i brune puber jeg, men disse er litt i overkant.