Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-07, 15:37   #4
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Nå er ikke Gerd Liv Valla et hvilket som helst AP-meldem da ... Hun er faktisk sjefen for LO som utvilsomt har svært sterke bånd til AP. Det Valla gjør og måten hun styrer LO på blir dermed et eksempel på hvordan AP-politikk gjør seg i praksis.

Når jeg skriver at saken er et premieeksempel på avstanden mellom APs liv og lære tenker jeg for eksempel på

• LO jobber gjennom diverse tiltak for å bedre arbeidsmiljøet og forholdene for alle arbeidstakere i Norge. Arbeidsmiljøundersøkelser er et viktig verktøy i dette arbeidet. LO har selv ikke gjennomført en slik undersøkelse siden tidlig på nittitallet. Litt rart kanskje ...?
  • LO jobber for kvinners rettigheter i arbeidslivet, spesielt for at kvinner som blir gravide ikke skal bli diskriminert mhp oppgaver, stillinger etc. Jeg syns Valla gjorde en særdeles slett figur på pressekonferansen i går da hun kom inn på Yssens graviditet. Her er det tydelig at arbeidstakeren har vært engstelig og redd for å fortelle om sin graviditet, bare det sier jo ganske mye om klimaet rundt Valla. Når Valla i tillegg bruker ord som "skuffet" om Yssens graviditet viser det også Valla aldri burde hatt personalansvar, for meg fremstår hun som komplett uegnet til å være leder for andre mennesker.
  • Valla er sikkert en rivende dyktig fagperson og et politisk dyr som oppnår svært gode resultater, men det er langt derfra, og til å være en leder som behandler sine ansatte på den måten som LO faktisk jobber for og krever at andre bedrifter skal gjøre. Det er ingen formildende omstendighet at Valla oppnår gode resultater for LO. Det er mange ledere i norske bedrifter som har "viktige" jobber, LO krever likevel at ledere i disse bedriftene behandler sine ansatte ordentlig.
Jeg syns det er smålig å trekke Yssens motiver for å fortelle om den skandaløse behandlingen hun har fått i LO i tvil. Yssen fremstår som en kvinne med stor troverdighet og integritet, som også har vært likestillingsminister. Hun viser seg ved å gå ut offentlig og sette søkelys på hvordan kvinner ikke skal behandles når de kommer tilbake fra permisjon, som et sjeldent eksempel på en AP-kvinne som faktisk lever som hun lærer. Det er knalltøft av henne å ta denne kampen i offentlighet. Valla er kjent for å bruke sin makt til egen fordel, og hun vil garanter gjøre det hun kan for til å ødelegge for Yssens karriere fremover. Likevel tør Yssen gjøre det som hun mener er rett. Det står det respekt av.

Jeg er enig med deg og synes også at det er flott gjort av Yssen å stå offentlig frem med dette, det skal det mot til!

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat