Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-09, 21:10   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?

Her i huset har vi hatt bare bittelitt å gjøre med NAV det siste året:

1. Mannen ble sykmeldt etter 3 dager i ny jobb pga beinbrudd
- fikk 3 purringer på dokumentasjon på at han hadde vært i et arbeidsforhold før det nye arbeidsforholdet, han sendte dokumentasjonen inn FIRE ganger
- etter 4. gangen fikk han en ny purring, og da klikka det nesten for ham, og da han ringte NAV for å informere at nå måtte de gi seg, sa de at det var et automatisk generert brev og at sånt skjedde
- etter en ukes tid kom det en giro-utbetaling svarende til halvannen månedslønn - men mannen hadde jo fått forskuddsbetalt sykepenger av arbeidsgiver
- da han ringte for å informere om at han hadde fått masse penger han ikke skulle ha, skjønte de ikke hva som hadde gått galt, eller hva de skulle gjøre med det, og sa at han bare kunne ta ut pengene og sette dem på en konto :hæ:

2. Jeg skulle søke om tilleggs-sykeforsikring for selvstendig næringsdrivende og leverte personlig en haug papirer og greier, hadde gjort alt riktig og fikk dette bekreftet av den hyggelige damen jeg snakket med. Etter 5 dager kom en tykk konvolutt i posten, inneholdende samtlige papirer jeg hadde levert, med brev: "Vi sender følgende dokumentasjon i retur, da vi ikke kan se hva saken gjelder"

ER det mulig?
For meg synes hovedproblemet å være at de ikke klarer å sortere papirer i riktig bunke. Grr. Jeg kan ikke forstille meg hvordan det må være å forholde seg til NAV når dette surret faktisk får alvorlige økonomiske og andre konsekvenser.