Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-09, 16:58   #5
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimaet vårt og CO2 og sånn

Denne gjengen kjefter altså på IPCC både fordi de ikke prater om og forventer et "jevnt pådrag" av CO2 på temperatur, og for at de ikke skal ha skjønt at andre faktorer og naturlige sykler påvirker temperaturen.
Imponerende.

Det er jo nettopp differensen mellom det man skulle vente ut fra naturlig klimapåvirkning (solsykler, periodisk endring i jordhelning, vulkanutbrudd etc) og faktiske målinger som ligger til grunn for IPCCs bekymring, ikke noe så banalt som en lineeær økning over tid.

Dessuten at "klimaforskerene" ikke prater om middelalderens varmeperiode (MWP) eller den lille istid (LIA) er blank løgn! De er omtalt i hvert eneste paper jeg har sett om klimarekonstruksjoner som dekker de relevante periodene!

Den "lufttemperatur på Grønland"-grafen har jeg ikke sett noe sted, og stemmer dårlig med rekonstruksjoner jeg har sett basert på andre metoder. Tar den inntil videre med en klype salt -selv "klimaskeptikere" kan gjøre feil - og nevner også at punktestimater ikke nødvendigvis gir et bra bilde av global tilstand.

Men, for all del, håper jo de har rett.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 23-10-09 kl 17:16.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat