Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-09, 13:02   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er språket deres? Banner dere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor i all verden anser dere ikke som herregud som et banneord? Bare fordi ingen lar seg sjokkere så veldig av det lenger, så ER det jo likevel per def banning.

Fordi det er et religiøst ord, mener du? Jeg synes det er vanskelig å definere banning - de mest opplagte ordene, som er nevnt i pollen, er åpenbart banning og åpenbart religiøse, men de styggeste ordene på norsk synes jeg er kjønnsorgansordene. Jeg tenker ikke på "herregud" som så "grovt" at jeg ville karakterisere det som banning, mens jeg vet mange ord som jeg synes er mye grovere, men som ikke er religiøse i det hele tatt. Kommer de inn under definisjonen av banning, mener du? :nysgjerrig: