Tråd: IQ på FP
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-09, 17:28   #61
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: IQ på FP

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Presisering: Jeg trodde ikke Sitron lagde tråden for min skyld, så innbilsk er jeg dog ikke, men jeg blir faktisk litt småirritert over at det stadig må hintes til at folk er dumme, nek osv. Når man lager en åpen poll, ca 40 stk har stemt på et alternativ, og man så sier at en del av disse har "løyet på seg IQ", er jo det en raffinert form for drittslenging. Jeg har ingen ting i mot å slenge ut noen æreskrenkelser selv i ny og ne, men det bør jo være når man diskuterer med en person i en tråd og er provosert og kraftig uenig, ikke i en mer generell tråd, der personer har svart i "god tro."

Her skjønner jeg faktisk ikke hvordan du tenker. Jeg kan ikke se noe hinting om at folk er dumme, jeg? Ikke at det påstås at noen har løyet på seg IQ heller. Det er jo temmelig åpenbart at noen må være under snittet, så sant ikke alle er prikk like? Det er jo hele poenget med statistikk. Så kan man heller diskutere verdien av IQ, om det er likhetstrekk mellom høy IQ og klokskap, og så videre, for det er jo ikke gitt!

Sitron peker jo tvert i mot på at forumet later til å ha en høy andel oppegående mennesker sett i forhold til andre nettsteder eller befolkningen generelt, og jeg synes ikke det er noe negativt i å påpeke det. Det er i alle fall en oppfatning jeg deler, og det er en av grunnene til at jeg synes det er interessant å lese her. Jeg synes jeg lærer en hel masse!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat