Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 14:45   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Kalle andres barn for drittunger?

Her kommer min eldste hjem på gråten fordi han har fått kjeft av foreldrene til en kamerat.
Jeg spør om hva som skjedde, og vet at ofte så snur man litt på historien for å få det til å se ut som om den andre begynte..
Så sier jeg i fra om at dersom de enten starter en krangel/"slosskamp" eller om de tar igjen, så må de nesten regne med å få tilsnakk av andre voksne dersom barna sladrer.
Jeg sier støtt og stadig i fra hvis det er barn som krangler i hagen. (fysisk, eller stygge ord).

Da kom det plutselig frem at disse foreldrene kalte ungene mine for jævla drittunger.
"Kom dere hjem jævla drittunger", hvorpå min sønn svarer at de får lov til å være ute.
"Greit, men kom dere vekk herfra!"

Synes nå at dette hørtes litt rart ut, så jeg går ut på trappen for å se hvem som er i hagen vår.
Der sitter det 7 andre barn på 12 år, en på 8 og min datter på 6 som sier at sønnen min fortalte riktig.
De hadde overhørt samtalen og var sjokkert selv.

Det som skjedde var at deres minste sønn kastet snøball på min datter, da ber sønnen min han om å gå bort.
Denne gutten begynte å dytte sønnen min og en annen gutt.
Sønnen min kaster så en snøball på han, og da reagerer storebroren.
han tar en spade og truer med å kjøre den inn i magen på min sønn.
"Kom igjen da" sier sønnen min, og løper bort til nabohuset.
Da løper disse to brødrene hjem og sladrer.
Foreldrene kjefter da på min sønn og sier til alle barna som ser på "kom dere vekk jævla drittunger"

Jeg synes absolutt ikke dette var noe å bli så sint for, da burde man isåfall fokusert på trusselen med spaden synes jeg. (vi snakker ikke om en liten plastikkspade liksom)

De er ikke interresert i å høre på de andre barna som sier at det faktisk var han som begynte.

Jeg synes det er greit om de sier i fra hvis min sønn oppfører seg galt, men å kalle han drittunge? (og alle de andre barna som var uskyldige oppi det hele.)
Jeg skal definitivt ta en prat med de.

Er det slik at barna mine oppfører seg så galt at de føler for å kalle de drittunger så synes jeg faktisk at de burde kommet til meg og snakket om det.

Litt irritert her nå ja.