Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 19:46   #4
olfiga
Aktiv

olfiga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

hei og hå, jeg har skapt noen irriterte mennesker her ser jeg.
Noen tok poenget og noen ble litt truffet. ok. jeg mener ikke lærerne gjør noe slapt arbeid, neiiii de er flinke og står på for barn og ungdom. Det er ett flott yrke men hvis dere virkelig leser, ser dere, at hvis jeg skulle ønske noen fortalt til meg når jeg var yngre at dette var faktisk det eneste yrket man kan si går hånd i hånd med familie. Derfor,som jeg også skrev, er at de har faktisk oftere ferier enn vi som jobber alle helligdager og da mener jeg alle helligdager.Og da blir jeg litt provosert av de som klager over det når andre kan bare drømme om å ha fri sammen med barna. Min bestevenninne er lektor på mine barns barneskole og hun forteller hvordan det er. De har en fleksibel arb.tid som de kan forvalte gjerne som de vil. De kan avspasere, noe som enkelte andre bedrifter ikke har en overhengende mulighet for en gang. og de har alle ferier fri...skolen er stengt.
Det er på SFO de sitter og drikker kaffe. De er ufaglærte og henger gjerne på ett sted og har rett og slett ikke peiling på barns utålmodighet når det gjelder visse ting. Man kan ikke komme med sine egnes barneoppdragelse på ett offentlig og "pedagogisk"sted som en skole. De må være allsidig og ha læring og kompetanse for å ta vare på 50 ++ barn.
Derfor ser jeg ikke ned på lærere, men jeg synes de er pingler som uffer og akker seg for at de trenger en pause. Vet dere, Det trenger sikkert mange andre og , men de må vente til sommern. Og hvor lenge, har aldri hatt mer enn 3 uker, fordi det er umulig med mer med tanke på at det er flere som også skal ha ferie på bedriften. Og 5 uker , no way honey...Så pust litt da folkens og ikke vær så snever... unnskyld , Jeg mente ikke det ordet, men dere er så lett å hisse opp.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat