Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Njæ. For det første så mener jeg at disse "hylekorene" også er en myte, hvor finner man dem?
For det andre kan jeg godt si at jeg liker mat laget fra bunnen av best, og det er det som oftest blir laget hjemme hos oss, men det hender vi bruker noe halvfabrikata. Mener du da at jeg lyver, hvis jeg ikke aktivt går ut og bekjenner min bruk av halvfabrikata hvis jeg sier at mat fra bunnen er best?
Det kommer jo helt klart an på hvordan du gjør det. Hvis du deltar i "hva skal dere ha til middag" tråden hver gang du lager noe økologisk fra bunnen av men aldri når du lager spaghetti med ferdigsaus så mener jeg du er like uærlig som om du skulle skrevet at din spaghetti med ferdigsaus er økologisk. Men det er klart- det er et definisjonsspørsmål, uten tvil.
Hylekorene finnes. Mindre ekstremt nå enn før. De finnes på alle nettfora, så det er ikke noe spesielt for FP. Det jeg mener er spesielt for FP er at lista for hvordan man bør leve sitt liv er generelt ganske høyt, og det er antakelig vanskeligere for de som ikke passer inn å finne en egen nisje enn på et forum som NM, hvor det er et mye større spekter av mennesker med forskjellig bakgrunn.